Kommer du for hurtigt? Din guide til at holde længere i sengen

Den allerførste gang, man som mand havde sex, kan for mange beskrives som “to ryk og en aflevering”. Altså at man fik udløsning, før man for alvor kunne give sin partner nydelse.

Det er også en af mange årsager til, at mange ikke husker den første gang for noget positivt. Man følte ganske enkelt ikke, at man var god nok i sengen.

Problemet med at komme for hurtigt i sengen er dog ikke kun isoleret til den første gang. Mange danske mænd uanset alder har problemer med for tidlig udløsning. Det er ikke kun pinligt, det rammer også ens mandighed og kan skabe gnidninger i forholdet.

Selvom man selvfølgelig kan kompensere for at komme for tidligt i sengen ved at bruge tunge, fingre og sexlegetøj, ville det så ikke være herligt, hvis man kunne tilfredsstille sin partner med ‘tryllestangen’ i mere end 30 sekunder?

Der er heldigvis hjælp at hente, og her giver vi dig den komplette guide til at holde længere i sengen, hvis du har problemer med at komme for hurtigt. Og vi kan allerede afsløre så meget, at vi kommer ind på knibeøvelser til mænd, lokalbedøvende spray, ‘edging’ og alt derimellem.

Det rammer selvtilliden hårdt, hvis man kommer for hurtigt=

Hvad kan man gøre, hvis man kommer for hurtigt?

Der er meget, som du selv kan gøre, hvis du lider af for tidlig udløsning, og her nedenfor giver vi dig 11 tips, som du kan bruge, hvis du kommer for hurtigt i sengen.

1. Knibeøvelser til mænd

Knibeøvelser til mænd styrker bækkenbunden, forbedrer rejsningen og giver dig bedre kontrol over udløsningen.

Du skal blot knibe sammen i cirka 10 sekunder ad gangen 3-6 gange om dagen, som når du prøver at stoppe med at tisse. Hvordan og hvorfor knibeøvelser til mænd virker og udføres, fortæller vi dig nærmere om i et afsnit længere nede.

2. Onaner før sex

Som mand holder man automatisk lidt længere, anden gang man har sex på en aften/dag. Derfor er et godt tip til at holde længere i sengen at onanere en time før samleje. Det kan tage toppen af liderligheden, så man ikke bare pumper løs, og kan ligeledes sætte en dæmper på præstationsangsten. Man er nemlig mere afslappet efter onani.

Men husk at time sin onani. Det nytter ikke noget, at du onanerer kort før, at du skal have sex, da det ganske enkelt kan føre til, at du ikke kan få rejsning eller har lyst til sex.

3. Brug en lokalbedøvende spray for at holde længere

Man kan bruge en lokalbedøvende spray, som nedsætter følsomheden i penis. På den måde får du øget kontrol over din udløsning, og det kan hjælpe dig med ikke at komme for tidligt. Sprayen skal blot sprøjtes på penis og skaft 20 minutter før, du skal have sex med din partner.

Lad sprayen tørre ind, og du vil efter kort tid fornemme en kølende og letbedøvende effekt. Sprayen påvirker ikke din sexpartner, og kan bruges, selvom du bruger et kondom. Køb Viaman lokalbedøvende spray med 100% tilfredshedsgaranti til at holde længere i sengen her.

Brug en lokalbedøvende spray til at holde længere i sengen

4. Stå af langt før Roskilde

Du har med garanti hørt om at “stå af i Roskilde”, hvor man trækker sig ud lige inden udløsningen. Det er ikke en specielt effektiv præventionsform. Men et godt råd, hvis du gerne vil holde længere i sengen, er at trække dig ud og tage en lille pause et stykke tid før, at du kan mærke, at du er ved at komme. Så kan du bruge fingre eller tunge, mens du holder en pause med penetrationen, og på den måde kan du forlænge samlejet.

5. Sæt farten ned og stød ikke for hårdt

Selvom man godt kan have en tendens til at støde hårdt, når man er rigtig liderlig, er det ikke ligefrem den bedste strategi, hvis man har en tendens til at komme for hurtigt i sengen. Så hold igen med de hårde og dybe stød og gå i stedet lidt langsomt frem ved eksempelvis at presse din penis mod din partners G-punkt eller køre lidt rundt i bløde bevægelser.

6. Lad din partner få orgasme først

Sex er ikke et kapløb, og det handler ikke om, hvem der kommer først. Men hvis du har en tendens til at komme for hurtigt, kan det være en god idé at være en gentleman i sengen og fokusere på, at din partner kommer først. Det kan gøre, at du ikke føler dig skamfuld over at komme for tidligt, da din partner allerede er blevet tilfredsstillet.

Og herefter kan du få orgasme i dit eget tempo. Så brug fingre, sexlegetøj eller tunge i et langt forspil, hvor din partners nydelse og orgasme er i fokus. Når din partner så har fået orgasme, kan I gå videre til penetration.

7. Skift mellem sexstillinger

Lad være med at vælge missionæren og bare pumpe løs som en borehammer. Prøv i stedet at skifte mellem flere forskellige sexstillinger, når I har sex, da det kan hjælpe dig med at holde længere. For når man skifter mellem sexstillinger, giver du din penis pause fra at blive stimuleret, og det kan hjælpe dig med at forsinke din udløsning.

Et andet godt tip er at prøve nogle mere fysisk krævende sexstillinger, der tvinger dig til at fokusere på teknik og balance. På den måde afleder du hjernen (og penis), og er dermed ikke så fokuseret på den fysiske tilfredsstillelse.

8. Prøv ‘edging’, når du onanerer

Du kan træne dig selv til at holde længere i sengen ved at onanere ‘rigtigt’. En god metode er såkaldt ‘edging’, hvor man udskyder sin orgasme under onani. Kort fortalt indebærer det, at du onanerer lige indtil det øjeblik, hvor du er ved at få udløsning. Og så stopper du. Så snart du føler, at du har kontrol over din udløsning, kan du begynde med at onanere igen.

Denne proces fortsætter du, indtil du ikke har lyst mere. Det er en effektiv metode til at lære din krop og hjerne bedre at kontrollere din orgasmerespons og hjælpe dig med at holde længere i sengen. Et godt tip, når det kommer til ‘edging’, er at bruge en masse lotion eller glidecreme, da det godt kan være lidt hårdt at hive i banditten i så lang tid.

9. Undgå sexstillinger til dyb penetration

Hvis du har problemer med at komme for hurtigt under samleje, bør du undgå sexstillinger som doggystile eller trillebøren. Disse stillinger er nemlig perfekte til dyb penetration. Og selvom de er fantastiske til at stimulere din partners G-punkt, så er de absolut ikke optimale, når det kommer til for tidlig udløsning, da de også stimulerer penis ekstra meget.

Vælg i stedet sexstillinger med fokus på intimitet og hvor det er lettere at styre tempoet. Her kan især anbefales den klassiske missionær, cowgirl eller ‘skeen’, hvor man kan undgå hårde stød.

10. Brug bedøvelsesservietter

Servietter, der virker lokalbedøvende, kan gøre, at du kan holde længere i sengen ved samleje. Et godt bud er Viaman Delay Vipes, der er lavet af naturlige ingredienser, der virker kølende og nedsætter følsomheden i penis, hvilket gør, at man får øget kontrol over sin udløsning.

Du skal blot tørre dit penishoved og skaft med servietten kort før samlejet, og herefter vil du mærke en bedøvende effekt. Det er et tegn på, at det virker, og at følsomheden er blevet nedsat. Køb Viaman Delay Vipes med 100% tilfredshedsgaranti her.

En serviet kan hjælpe dig med at forsinke udløsningen

11. Træn og spis sundt

Ja, og nu til et meget kedeligt råd. Alle ved det, men det er sundt at leve sundt, også når det kommer til seksuel sundhed. Regelmæssig motion og sund mad kan hjælpe med at reducere risikoen for rejsningsproblemer og for tidlig udløsning. Derudover er det også en god idé at skære ned på cigaretterne, da rygning reducerer mængden af nitrogenoxid i kroppen, som kan føre til rejsningsproblemer.

Knibeøvelser mænd – hvordan laver man dem?

Knibeøvelser til mænd gør ikke kun underværker, når det kommer til urininkontinens. Et dansk studie viser faktisk, at det også har en positiv effekt på både rejsningsproblemer og for tidlig udløsning.

For at kunne lave bækkenbundsøvelser er det dog vigtigt først at finde frem til, hvor bækkenbunden er. Og det kan være lidt af en opgave, da den ikke er specielt stor. Musklerne er nemlig kun cirka en centimeter tykke, og når man spænder bækkebunden, mærkes det kun, som hvis man spidser læberne for at give et kys.

Men du kan finde/mærke din bækkenbund ved at knibe omkring anus. Det vil sige, at du skal have fornemmelsen af, at du forsøger at lukke endetarmen.

Lyder det kompliceret? Bare rolig, knibeøvelser til mænd er let som en leg, når du først er kommet i gang, og du kan udføre dem hvor og når som helst, selv når du er på arbejde eller sidder hjemme i sofaen.

Og nu til det vigtigste. Hvordan laver man knibeøvelser? Lav samme bevægelse, som når du forsøger at stoppe med at tisse, når du er på toilettet. Det er grundlæggende det, du skal gøre for at lave knibeøvelser som mand.

Knib så hårdt, som du kan i cirka 10 sekunder uden at presse balderne sammen. Gentag dette tre gange og husk at holde en lille pause mellem hvert knib for at slappe af.

Gør dette to gange dagligt i starten, og når du kan mærke, at bækkenbunden er stærk, kan du nøjes med at lave knibeøvelser et par gange om ugen.

For at gøre det lettere kan du begynde med at træne liggende på ryggen, og herefter kan du gradvist træne siddende og herefter stående.

Lav knibeøvelser for at holde længere under samleje

Hvorfor kommer jeg for hurtigt i sengen?

Videnskaben kender ikke med sikkerhed årsagen til for tidlig udløsning hos mænd. Men man ved, at det at komme for hurtigt i sengen skyldes et komplekst samspil mellem fysiske og psykologiske faktorer.

Af psykologiske faktorer, der kan være årsag til, at du kommer for hurtigt, kan blandt andet være præstationsangst, rejsningsproblemer (som ligeledes kan være en fysisk årsag) og problemer i parforholdet.

Præstationsangst og rejsningsproblemer er især meget problematiske, når det kommer til at komme for hurtigt. Mange mænd med disse problemer har nemlig en tendens til at skynde sig med at få udløsning af frygt for, at de ikke kan holde erektionen. Derfor vil de opleve at komme for hurtigt.

Fysiske problemer, der kan føre til at komme for hurtigt i sengen, kan blandt andet være stofskifteforstyrrelser, arvelige forhold og betændelse samt infektion i prostataen eller urinrøret.

Men når vi snakker om at “komme for hurtigt i sengen”, hvor hurtigt er egentlig “for hurtigt”? Det har videnskaben faktisk fundet en definition på. Rent lægeligt kommer du for hurtigt og lider af for tidlig udløsning, hvis du får udløsning inden for 60 sekunder efter, at samlejet er begyndt, og at du har problemer med at kontrollere udløsningen.

Penetration er ikke altid nødvendigt, da nogle mænd kommer så hurtigt, at selv berøring kan føre til, at man kommer. Hvilket langt fra er optimalt – ikke kun for manden selv men også partneren, der ikke bliver tilfredsstillet efter så kort tid.

Det kan føre til problemer i parforholdet, men kan også ramme mandens selvværd hårdt. Derudover har for hurtig udløsning også en tendens til at blive et selvforstærkende problem, som kan føre til nervøsitet og decideret angst over at have sex.

Som altså er en af de primære årsager til rejsningsproblemer og præstationsangst i sengen, som altså er nogle af de psykologiske årsager til, at mænd kommer for hurtigt.

Problemet med at komme for hurtigt i sengen er faktisk så udbredt blandt danske mand, at flere vælger at bruge hjælpemidler, som kan hjælpe dem med at holde længere.

Et godt eksempel er Viaman forsinkelsesspray, som giver en letbedøvende og kølende effekt, som giver dig øget kontrol over din udløsning, så du kan holde længere i sengen. Køb Viaman forsinkelsesspray til at holde længere i sengen her med 100% tilfredshedsgaranti.

For tidlig udløsning er et komplekst problem

Hvor lang tid holder en mand i gennemsnit?

Det tager i gennemsnit 4-10 minutter for en mand at få udløsning. Det er også den tid et gennemsnitligt samleje tager, da mænd (ofte) ikke kan få flere orgasmer i træk.

Nu tænker du nok, at et samleje på 4-10 minutter ikke er specielt lang tid? Men det er faktisk imponerende lang tid, hvis man sammenligner med andre pattedyr (og vi mennesker er trods alt pattedyr). Et samleje blandt de fleste pattedyr i dyreriget varer nemlig blot 3-15 sekunder.

Selvom et samleje på 4-10 minutter er gennemsnittet og dermed helt normalt, viser flere undersøgelser dog, at mænd generelt har et ønske om at kunne holde længere i sengen.

Det viser en undersøgelse fra det anerkendte Mens Health Magazine blandt andet, hvor 75% af alle deres læsere fortalte, at de havde et inderligt ønske om at kunne holde længere i sengen.

Og der er heldigvis hjælp at hente, hvis du gerne vil have et ekstra gear eller to i soveværelset. Foruden knibeøvelser til mænd og de andre tips beskrevet længere oppe i artiklen, kan en Delay Spray fra Viaman virke letbedøvende og dermed give dig øget kontrol over din udløsning, så du undgår at komme for hurtigt. Køb Viaman Delay Spray med 100% tilfredshedsgaranti her.

Hvor stor er en gennemsnitlig penis?

Den gennemsnitlige mandlige penis er et sted mellem 12,95 og 13,97 centimeter lang i erigeret tilstand, mens en penis i slap tilstand gennemsnitligt er 9,16 centimeter lang og 9,31 centimeter i omkreds, når man måler fra skambenet og til spidsen af glansen.

Det viser et meta-studie offentliggjort i Journal of Sex & Marital Therapy, der samtidig gør op med myten om, at mange mænd fejlagtigt tror, at den gennemsnitlige penis i erigeret tilstand er over 15 centimeter lang.

Hvor stor din penis er, har ikke decideret noget at gøre med, om man kommer for hurtigt eller ej. Med mindre din partner har en meget stram skede, og din penis er relativ stor i omkreds. Det kan nemlig gøre, at der skabes stor friktion ved penetration, hvilket kan gøre, at man kommer for hurtigt.

Selvom der ofte ikke er så meget at gøre ved ens penislængde, er der faktisk produkter på markedet, som kan give en stærkere erektion og dermed få penis til at se større ud. Et produkt, som mange danske mænd har haft succes med, er SizeGain Plus, der indeholder ginseng, savpalme og ginkgo biloba.

SizeGain Plus indeholder naturlige ingredienser til bedre og større erektion

Tilskuddet er specielt formuleret til naturlig penisforstørrelse af både diameter og længde i erigeret tilstand, og kan dermed hjælpe med at give dig et ekstra gear i sengen, hvis du synes, at du har brug for at imponere din sexpartner. Køb SizeGain Plus til naturlig penisforstørrelse her.