Kunne I godt tænke jer at blive mere synlige digitalt? I dag er det svært at markedsføre sig ret mange andre steder end online, og det er måske noget af det, I også er begyndt at udnytte. Til gengæld kan det være svært at finde rundt i den jungle, det kan være, når det kommer til digital markedsføring. Har I allerede været ved at købe jer til annoncer på Google og kæmpe med SEO for at komme først i køen om kunderne?
Så er I allerede langt. Til gengæld har I måske nu også fundet ud af, at det ikke er alle søgemaskiner og platforme, der er bygget ens op. Amazon er en af de søgemaskiner, der virkelig er ved at gøre indtog i Danmark. Derfor kan I med fordel også prøve at kigge lidt nærmere på Amazon Ads, som skal målrettes lidt anderledes end jeres Google Ads.
Få hjælp af professionelle
Synes I godt, det kan være lidt svært at finde ud af, hvordan en god annonce ser ud? Det er helt forståeligt, og det kræver også, at man kender både platform og algoritme godt. Det er der til gengæld markedsføringsbureauer, der har helt styr på, så I kan med fordel samarbejde med disse. Her vil I kunne få hjælp til både at opbygge og skrive annoncerne, men det kan også være helt andre ting, I skal have fat i.
Har I for eksempel overvejet, hvorvidt jeres hjemmeside faktisk faciliterer for en god brugeroplevelse? Brugerne vil typisk gerne have, at man med få klik kan finde det, man har brug for – og søgemaskinerne vil faktisk det samme. Så en god og overskuelig hjemmeside med søgefunktion og tydelige oplysninger om ting som forsendelse, returnering og kundeservice er noget af det, der kan booste jeres tilstedeværelse på for eksempel Amazon, hvis det er det, I har mål om.